Aquesta locomotora la BR 98 3 és
l’anomenada “Glaskasten" o "caixa de vidre". Té una aparença
estranya però en el seu temps comptava amb moltes comoditats, per al
maquinista, la gran cabina envidriada i tancada de la que disposava el protegia
de les inclemències del temps o l’alimentació semi-automàtica de carbó. Tant
era així que només calia un maquinista per a fer-les funcionar. Tenen el seu
origen en unes petites locomotores, a l’any 1908, que la direcció dels
ferrocarrils Reials de Baviera adquirí per als trajectes locals tant de passatgers
com de mercaderies. El model reproduït per Marklin correspon al que va
posar en funcionament la Deustche Bahn (DB) en servei a l’època III al voltant
del 1954. La longitud entre topalls és de 8 cm. la locomotora real pesava 21,3
tones, desenvolupava una potència de 155kW i la velocitat màxima era de 50 km/h.
1 comentari:
Quina preciositat. Segur que va ser una "bomba" de la tecnologia en el seu temps!
Publica un comentari a l'entrada