dimarts, 1 de juliol del 2014

Les locomotores 6 - la BR 98 3


Aquesta locomotora la BR 98 3 és l’anomenada “Glaskasten" o "caixa de vidre". Té una aparença estranya però en el seu temps comptava amb moltes comoditats, per al maquinista, la gran cabina envidriada i tancada de la que disposava el protegia de les inclemències del temps o l’alimentació semi-automàtica de carbó. Tant era així que només calia un maquinista per a fer-les funcionar. Tenen el seu origen en unes petites locomotores, a l’any 1908, que la direcció dels ferrocarrils Reials de Baviera adquirí per als trajectes locals tant de passatgers com de mercaderies. El model reproduït per Marklin correspon al que va posar en funcionament la Deustche Bahn (DB) en servei a l’època III al voltant del 1954. La longitud entre topalls és de 8 cm. la locomotora real pesava 21,3 tones, desenvolupava una potència de 155kW i la velocitat màxima era de 50 km/h.



La BR 98 3 en moviment  

1 comentari:

Miquel Gené ha dit...

Quina preciositat. Segur que va ser una "bomba" de la tecnologia en el seu temps!